Jumaat, 24 Februari 2012

26 Februari 2012

Alhamdullilah..  26 FEBRUARI 2012 ini genaplah Perkahwinanku ini setahun,..tak sangka sekejap je rasanya..terasa bahang-bahang semasa persediaan majlis masih terasa lagi..dan kini aku semakin giler untuk buat kerja-kerja kawin...haha dan adik ku kini menjadi mangsaku..hihihi

Emm Setiap perkahwinan, pasti inginkan yang terbaik dalam mengharungi kehidupan bersama...Ya Allah..Moga rezeki kami dimurahkan...Mohon juga doa kengkawan semua...Moga En. Abe dimurahkan rezeki dapat pekerjaan di Kuala Lumpur..Moga juga kami dimurahkan rezeki dikurniakan cahaya mata...

Ya Allah..Mohon Syafaat dari-Mu...dan Nabi Muhammad s.a.w...Kebahagian di dunia dan di akhirat..Aminnnn~

Ulang Tahun Perkahwinan yang pertama...(1st Anniversary) pada 26th Februari 2011..

Buat suami tersayang (ewah)...
Moga terus sabar dan tabah mengharungi kehidupan bersama walaupun kite masih berjauhan dan masih menunggu kehadiran 'cinta si kecil' sebagai penyeri hidup kite bersama...Moga rezeki itu, makin dekat untuk kita...Aminnn..

"Sesungguhnya, Allah s.w.t tidak akan menguji hambanya sekiranya, hambanya itu tidak kuat...dan kita yang diuji ini sangat bertuah kerana Allah sentiasa sayang dengan kite...dan Allah tahu kite adalah hambanya yang Sangat Kuat untuk terus sabar dan tabah untuk harungi dugaan yang diberikan oleh-Nya..hanya pada Mu aku memohon yang terbaik untuk Kami berdua, demi agamaku, keluargaku..saudar-saudara seagamaku..Amin y.r.a....."

Selasa, 21 Februari 2012

Apa?????.....Alhamdulillah....

seindah ciptaanMu Ya Allah...

hurmmm...tetiba nak buat entry ni kan....buat kengkawanku, mohon doanyerrr...apa yang nak dikongsikan disini, bukan sesuatu yang menggembirakan, belum tiba lagi rezeki kan...tapi semua itu ku lalui, dengan penuh redha..insyallah...moga terus dikuatkan semangatku...

kepada semua kengkawanku, pesanan ini bukan sahaja buat diri ku, yang sentiasa khilaf menghadapi kehidupan dunia, tetapi moga ini juga dapat diserapkan dalam diri dan hati semua...perkara ini terjadi pada aku dalam minggu ini...dan mungkin juga ia terjadi pada diri korang...

kite selalu berdoa dan terus memohon kepada Allah sesuatu yang terbaik untuk kite..untuk family kite...dan juga kengkawan kite..tetapi macam mana perasaan korang bile korang terdengar orang lain..yang mengutuk kite...mencarut...serta seolah2 olah menyumpah kite...hingga perkataan yang mungkin terlalu menyakitkan hati kite sebagai hamba Allah yang terlalu lemah...

"Memang Patutlah Allah tak bagi dia mengandung sampai sekarang,......"aku hanya mampu beristigfar...Ya Allah moga orang itu ditempatkan di tempat orang-orang yang beriman.... Jujur dari hati, pertama kali aku dengar..hati aku sedih, jiwa meronta untuk mengalirkan air mata..tapi sebab berada depan kengkawan aku...aku cuba tabahkan hati...

Kesedihan ini, buat aku mengadu pada Allah, mohon kemaafan atas kekhilafan aku, aku mengadu pada family dan suami aku...dan kini semangat itu kembali...Kembali la pada Allah kak nana...semua itu hanya Allah yang telah tentukan..kite hanya mohon yang terbaik untuk orang itu..dan diri kite...

Mungkin kite tiada rezeki Anak...tapi rezeki kasih sayang..rezeki cinta..rezeki syafaat rasul..adalah terlimpah ruah untuk kite..jangan sedih...mungkin anak kite sedang menunggu di pintu syurga...semua itu, hanya Allah yang tentukan...kehidupan kite hanya untuk Allah...Moga semua ini juga memberi semangagt pada kengkawan yang menghadapi perkara yang sama dengan ku...

Walaupun sedih, semuanyer itu..kite perlu cuba untuk ikhlaskan hati kite untuk Allah...



Jumaat, 17 Februari 2012

TSJ20: Taman Setia Jaya No.20, Jitra Kedah

~cis tangkap gambar kat majlis aku..'TANPA' aku..ni yang JELES aku...~

buat kengkawan TSJ20 yang duduk serumah dengan aku, sebilik dengan aku, se'toilet' dengan aku..se'dapur' dengan aku, dan se'bagainya'...untuk pengetahuan korang..aku rindu banget dengan korang...rindu sangat...moga kite dapat bertemu lagi seperti dulu..amin..

Khamis, 2 Februari 2012

~BENTO-Bekalan Tuk Orang Kecil~

salam semua, korang mesti first time kan tengok benda-benda ni..hihik (ke aku jerk yang baru tau)...hari ni sangat teruja ternampak benda ni...dulu selalu tengok kartoon Jepun..Sailormoon la, Sakura la..xkesah la kartoon yang comeil-comeil..dorang kalau g sekolah mesti bawa bekal kan...

rupanyerr..kat Jepun ibu-ibu mereka akan sediakan bekal untuk mereka dengan pelbagai design dan corak yang akan membangkitkan kegairahan anak-anak untuk makan..makanan mereka pulak berkhasiat..hihihik kalau tak silap nama dia BENTO..


contoh seperti ini..bekalan yang dibuat adalah watak kartoon hello kitty..klu zaman kanak-kanak riang mesti happy giler..mesti sayang nak makan..sayang giler la...

emmm tapi kalau kite nak buat seperti ini, mau jugak rrr pukul 4pg dah bangun siapkan sarapan untuk anak kan..bile menjadi wahhhh puas nyerrr hati...comeilnyerr..

tengok pelabagai watak yang diorang buat, sangat kreatif..korang klu terajin sangat macam ni..boleh la sediakan sarapan utk anak2 nanti..hihihik..semua gambar di atas bukan aku buat yerk..dapat dari pak cik google..korang search BENTO..memang keluar gambar dan info yang menarik...teruja tak klu mak kite buat untuk kite waktu zaman kanak-kanak riang..hari-hari bawa bekal mesti nak tunjuk kat kawan hasil kreatif mak kite kan..moga aku juga semangat seperti ini..hahahak...



~KCB (Dari Sujud Ke Sujud)~

~lagu yang semakin aku suke layaaanzzzz di opis~


bagaimana ku jelaskan cinta karena itu tak dapat dijabarkan
sesuatu yang indah terlahir dari rasa
dan rasa itu karunia Ilahi (dari sujud ke sujud)

bagaimana ku jelaskan cinta bila malu selalu melandaku
semua rasa itu malu rasa bahagia
takut dan cemburu pun karunia Ilahi
dari sujud ke sujud sejuta doa ku lantun untuk cinta
dalam hati anak-anak manusia hablumminannas
dari sujud ke sujud ku tasbihkan hanya untuk cinta
Subhanallah cinta kita terus bertasbih

bagaimana ku jelaskan cinta karena itu tak dapat dijabarkan
sesuatu yang indah terlahir dari rasa
dan rasa itu karunia Ilahi

 

bagaimana ku jelaskan cinta bila malu selalu melandaku
semua rasa itu malu rasa bahagia
takut dan cemburu pun karunia Ilahi
dari sujud ke sujud sejuta doa ku lantun untuk cinta
dalam hati anak-anak manusia hablumminannas
dari sujud ke sujud ku tasbihkan hanya untuk cinta
Subhanallah cinta kita terus bertasbih
dari sujud ke sujud ku tasbihkan hanya untuk cinta
Subhanallah cinta kita terus bertasbih
Subhanallah, Subhanallah, Subhanallah
dari sujud ke sujud


~pic post menarik kan..wah aku suke forqan+azam..hihik~