Selasa, 21 Februari 2012

Apa?????.....Alhamdulillah....

seindah ciptaanMu Ya Allah...

hurmmm...tetiba nak buat entry ni kan....buat kengkawanku, mohon doanyerrr...apa yang nak dikongsikan disini, bukan sesuatu yang menggembirakan, belum tiba lagi rezeki kan...tapi semua itu ku lalui, dengan penuh redha..insyallah...moga terus dikuatkan semangatku...

kepada semua kengkawanku, pesanan ini bukan sahaja buat diri ku, yang sentiasa khilaf menghadapi kehidupan dunia, tetapi moga ini juga dapat diserapkan dalam diri dan hati semua...perkara ini terjadi pada aku dalam minggu ini...dan mungkin juga ia terjadi pada diri korang...

kite selalu berdoa dan terus memohon kepada Allah sesuatu yang terbaik untuk kite..untuk family kite...dan juga kengkawan kite..tetapi macam mana perasaan korang bile korang terdengar orang lain..yang mengutuk kite...mencarut...serta seolah2 olah menyumpah kite...hingga perkataan yang mungkin terlalu menyakitkan hati kite sebagai hamba Allah yang terlalu lemah...

"Memang Patutlah Allah tak bagi dia mengandung sampai sekarang,......"aku hanya mampu beristigfar...Ya Allah moga orang itu ditempatkan di tempat orang-orang yang beriman.... Jujur dari hati, pertama kali aku dengar..hati aku sedih, jiwa meronta untuk mengalirkan air mata..tapi sebab berada depan kengkawan aku...aku cuba tabahkan hati...

Kesedihan ini, buat aku mengadu pada Allah, mohon kemaafan atas kekhilafan aku, aku mengadu pada family dan suami aku...dan kini semangat itu kembali...Kembali la pada Allah kak nana...semua itu hanya Allah yang telah tentukan..kite hanya mohon yang terbaik untuk orang itu..dan diri kite...

Mungkin kite tiada rezeki Anak...tapi rezeki kasih sayang..rezeki cinta..rezeki syafaat rasul..adalah terlimpah ruah untuk kite..jangan sedih...mungkin anak kite sedang menunggu di pintu syurga...semua itu, hanya Allah yang tentukan...kehidupan kite hanya untuk Allah...Moga semua ini juga memberi semangagt pada kengkawan yang menghadapi perkara yang sama dengan ku...

Walaupun sedih, semuanyer itu..kite perlu cuba untuk ikhlaskan hati kite untuk Allah...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan