Khamis, 4 Februari 2010

Baju Pesak Buatan Tangan Aku

Emmm sedih, sebenarnyer dah banyak entry aku taip, tetiba aku ter 'cut' tapi tak buat 'paste pun...sedih sangat..

k la, untuk entry kali ni, aku nak cerita sesuatu yang dah basi, hahak...cerityer, aku telah menghasilkan baju kurung sendiri, hasil dari belajar sebulan terhasil sudah baju pesak aku...aku g belajar dengan kikie...(zakiah-keje kat Miros) hehehehe jangan marah kie...
sejak habis SPM ni, aku memang minat sangat, tercari-cari nak belajo menjahit katne, tapi sekarang ni baru tercapai hasrat aku, berkobar gak rr...huhuhukk...kelako

kalau nak diikutkan, berapa sangat kos menjahit ni, tapi enatah nape tukang jahit akan caj mahal untuk satu baju kite, k kite kire sesama (Benang+kain+jahitan tepi+getah+kertas keras+elektrik)=Rm10.00 hehehe + tenagan = ikhlas memang kos dia tak sampai pun Rm50.00 tapi selepas di selidik balik mungkin MASA tu yang berharga, jadi tu yang tukang jahit pun caj mahal kan..mana taknyer...aku nak siapkan abaju aku ni pun sebulan gak rrr...huhuhu...kelako...

tetapi kengkawan aku komen, aku comel, bukan baju aku erk...hehhee gelik perasan...baju aku la yang comei cz corak dia bunga kecik2...tapi jahitan senget sikit jerk...xpe nanti dah selalu praktis, boleh cun la...terima kasih kengkawan untuk komen yang membina...

k la...mari kite layaaannn gambar ni...utuk semua, kang cerite banyak2 bosan pulak...jeng jeng...tersebutlah kisah sehelai kain....blah...blah...


*
*
*
 
*
*
*
 
*
*
*

 
*
*
*


1 ulasan:

  1. Tempahan boley di buat segera yer..semperna Hari Raya tahun nih.. Bayaran mengikut Gred dan Jawatan kan Zah..?

    BalasPadam