Jumaat, 16 Ogos 2013

HomeTown Yong Tow Foo, Ampang

As salam u'ollss...pernah tak korang makan kat sini
 "HomeTown Yong Tow Foo, Ampang"
 
 
Untuk pengetahuan korang, saya adalah salah seorang penggemar makan makanan di sini..
Tapi itewww semua DOLU-DOLU..
 
kenapa saya cakap macam tu..saya semakin was-was dengan status keHALALan nyerrr...tapi kalau korang ok xpe..tapi selagi saya tak Nampak sijil halal itu tergantung di dalam kedai makan ini..selagi itu hati saya berat nak pergi makan..
 
waaahhhhh tapi kenapa dorang ni kejam..susah ke nak bagi orang makan HALAL..dorang tak tahu ke kenapa makanan HALAL itu penting...apa susah sangat nak bagi kiteorang ni makan makanan HALAL..dah alang-alang buka kedai makan tu..biarlah HALAL..
sangat geram..
 
lagi punca kenapa semakin was-was..dulu kedai ni memang tergantung logo halal sebesar alam di dindingnyerrr...Logo yang digantung pulak bukan logo Halal Malaysia tapi Logo Halal Asian ape ntah...time tu yakin juga sebab ada logo halal dan ramai pulak orang-orang melayu (tengok rupe and cara pakaiannya) islam..yang makan disitu..dan semakin kuat mengatakan ianya Halal..
 
Lepas tu terdengar cerita, kedai ni kena serbu dengan Majlis Agama Islam dan Logo sebesar alam tu dah tak de...sampai hari ini...bukan sebulan dua kot..dah setahun dua..sampai bila dorang tak nak jual makanan HALAL dan terjamin kebersihannya..sedih...

Info untuk korang juga boleh di baca Disini
 
 ~Sup bebola yang simple~
 
~Antara menu pilihan~
 
~Air Chinese Tea~
 
Ini semua menjadi kenangan...Kengkawan boleh Suggest tak kat mana boleh dapat kedai makanan Ala Chinese macam ni TETAPI HALAL...
 
hihihi...Tekak Chinese Food Pulak..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan