Rabu, 28 September 2011

Ke khilafan aku sebagai seorang Hamba

Ya Allah...aku bersyukur pada mu Ya Allah...Ko telah menyelamatkan aku dari mengalami kecelakaan dan Ko telah menjaga aku selama ini...sesungguhnya aku adalah hambaMu yang khilaf dan serba kekurangan..dan sentiasa lupa akan DIRIMU dengan kenikmatan dunia ini Ya Allah...

Ya Allah berikan la Hidayah dan Syafaat Mu...Kurniakanlah Syaafaat dari Nabi Muhammad S.A.W juga kepada ku...Moga aku sentiasa terus memuhasabahkan diri dalam menjalani kehidupan aku...

kalau satu hari nanti, adik aku terbaca entry ini...entry ini khas juga untuk dia...Mohd Sakrani Bin Abdur Rahim..Adik bongsu aku..walaupun dia nakal dan kadang dia buat aku sedih..tapi jauh disudut hati aku sayangkan dia...buat adik ku yang tersayang juga..aku sangat bersyukur dengan setiap cerita dan kisah-kisah yang sering di perdengarkan kepada ku...betapa cinta dan kasih kepada Nabi Muhammad itu sangat indah..Cinta yang akan buat kite sentiasa rindu dan teringin jumpa Nabi junjungan kite..Selama ini, berselawat pada Nabi Muhammad S.A.W, kite tidak pernah merasakan nikmat cinta pada nabi..walaupun dengar kisah nabi..nikmatnyer kurang di rasai..Ya Allah aku khilaf...Moga aku sentiasa muhasabah diri ku..

law kana bainana al-habeeb (Ya Allah...Andai nabi Muhammad itu ada pada zaman kini, pasti semua umat manusia tidak akan leka dengan nikmat dunia..termasuk aku Ya Allah)

Ya Allah berikanlah kekuatan kepada Hambamu...

Moga kite semua umat islam mendapat Hidayah dan Syafaat dari Allah S.W.T dan dikurniakan Syafaat dari Nabi Junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W..Cinta yang terlalu indah...ketenangan jiwa dan hati..Cinta yang amat diperlukan oleh semua umat manusia...Cinta pada Kekasih Allah...Cinta pada Allah..Moga semua mendapat keberkatannya...Amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan