Rabu, 16 Disember 2009

Masakan Cincai + Sedap

hahak, tetiba time ni terasa nak memasak, tapi jeng-jeng-jeng...poyo jerk, k ni adalah masakan yang paling cincai aku buat, hahaha...tapi kira ok la, sedap kot, sebab lapar...tapi kalau ade pilihan lain mesti xde sape nak makan...ceritanye bermula bila aku balik keje dengan penat giler, jalan plak jem nak mampus, entahla ade boom kot kat KL tu yang jem sampai nak mampus, pastu di panjangkan cerita plak, perut aku berkeroncong...keroncong tahap cipan la, tapi.....bila sampai umah, mak aku tak masak, aaahhhh tension, mak xtau ke, kite ni lapar tahap giler dah ni...mak plak tido sebab penat, sedih giler....bapak pulak, dah mintak kite masak meggi... bosanyer nak makan meggi...cian perot kite, pedih...lapar...


so terfikirla idea ngol untuk masak simple, lauk yang pernah buat zaman study dulu, time belajo dulu2...simple tapi ok la...so sempat buat untuk 3 menu...hahak dalam kelaparan dan menyampah nak masak tapi dapat gak buat 3 menu...tapi sedap rr gak, huhu yela xde orang puji, tapi sekurang2nyer dapat gak family aku makan yang tengah kelaparan semua tu...huhuhu
k di antara menu yang dimasak adalah :
1. telor ikan bilis bersos manis
2. sayur goreng berhati pedas
3. ayam goreng garing

2 ulasan:

  1. memang pun..yang cincai la selalunya sedap..mesti bertambah smpai 3 pinggan..kalu aku la...

    BalasPadam
  2. Kalo zah org puji aper kata Zah masak utk kitorg...bagi Akk, Dhenu, Azwa makan...hu3...berbakul2 kitorg puji Zah..

    p/s: Lauk Zah masak tu nmpk sedap la..tetiba lapar di tengah hari nih...Perut ni dah pedih tak mampu nak terima nasi lemak lagi..

    BalasPadam