Selasa, 17 November 2009

CINTA VS SAYANG




Percintaan Jarak Jauh...

Orang kata, dalam percintaan perlu ada pengorbanan, dalam bercinta perlu ada kesabaran, tapi pernah ke orang alami, percintaan jarak jauh yang sering di dengari dari semua orang...apa itu percintaan jarak jauh??

tapi memang benar, percintaan jarak jauh @ orang panggil PJJ, memang perlukan pengorbanan dan kesabaran yang teramat tinggi...namun hati dan jiwa manusia tidak seperti sekental yang diharapkan...semua mungkin akan berubah..kekuatan yang diperlukan adalah seteguh hati yang xmampu dikatakan...memang dadsayat rr kalau orang tu mampu bertahan,

Orang kata, percintaan buat orang mengenal erti sebuah kehidupan...kesakitan dan keindahan yang di alami memang buat ia belajar tentang erti sebuah kehidupan...

Tapi, aku sendiri tak tahu, ade jodoh ke aku dengan dia, perjalanan ni, terlalu jauh sngat, hidup ni perit untuk aku alami, terlalu menyakitkan, memandangkan ini blog aku, aku peduli apa, orang nak cakap, memang jiwa aku xsekuat hati aku, dalam soal kasih sayang dan perasaan aku teralalu sensitif, terhadap orang yang aku sayang, kesabaran mengajar aku menjadi matang, namun kematangan aku sering di uji, aku sendiri xtau, aku xkuat untuk hadapi ini semua, aku xsekental orang-orang yang mampu untuk menghadapi, Ya allah, apa yang aku lakukan, aku xkuat ya allah...

Setiap kesabaran aku dengannya sering di salah ertikan, setiap apa yang berlaku, akhirnya pasti aku yang mengalah, susah ke untuk memahami hati wanita? susah ke untuk membetulkan keadaan dalam kehidupan, apa yang aku lakukan???? aku perlukan sesuatu kekuatan dalam kehidupan untuk meneruskan kehidupan walaupun tanpa dia...
family itu lebih penting dari segalanya...biarlah aku lupakan cinta ku, biarlah ia pergi jauh agar aku lebih menjadi kuat tanpa cinta yang hanya terus menghanyutkan aku dengan dunia ini,

2 ulasan:

  1. macam ada yang tak kena je?? ada yang aku tak tahu ke?? ko tak bagi tahu aku pun..

    Kalau betul apa yang aku pikir kan, aku harap aku berbanyak bersabar la..ni semua dugaan bercinta, aku harap kau kuat..aku tau ko mmg kuat..

    BalasPadam
  2. hehe..wa itu hanya sekadar warkah becinta...xde pape pun laayyaan..

    BalasPadam